Неділя, 2017-11-19, 11:12 PM
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню
Категорії розділу
Планування роботи [16]
Навчальні плани і програми [6]
Нормативно-правова документація МНВК [5]
Ліцензування професій [10]
Накази МНВК [9]
Внутрішній контроль [7]
Накази, листи МОНУ [3]
Методична робота [15]
Методичні рекомендації [2]
Охорона праці [3]
Методист з профорієнтаційної роботи [2]
Професійне навчання [2]
Профспілка [1]
Звітність [3]
Презентація роботи МНВК [7]
Педагогічні працівники [5]
Документи [6]
Заступник директора з НВР [6]
Посадові інструкції [7]
Успішність [3]
Атестація педагогів [1]
Каталоги
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 182
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Афоризми
Корисні посилання
Міні-чат
200
Свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини
Головна » Файли » РОБОТА МНВК » Охорона праці

Інструкції з охорони праці і техніки безпеки при проведенні занять з автосправи
[ Викачати з сервера (135.5Kb) ] 2014-11-03, 10:25 PM

                       ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Новоселицького МНВК

________________ С.О.Довганюк

«___»__________________ 20__ р.

Інструкції з охорони праці і техніки безпеки при проведенні занять з автосправи

Інструкція №1

з охорони праці для учнів з водіння вантажного автомобіля

1. Загальні положення.

1.1 З метою попередження травматизму учнів, курсантів при навчанню вантажного автомобіля і привиттю навичок безпечної роботи за кермом майстер виробничого навчання з практичного водіння повинен проводити даний інструктаж учнів і курсантів, вести постійний контроль за виконанням вимог техніки безпеки.

Особлива увага звертається на виконання умов безпеки при вантажно- розвантажувальних роботах, технічному обслуговуванні вантажного автомобіля перевезенні вантажів, протипожежних вимог в гаражі (лабораторії) і на автомобілі

1.2. Учні допускаються до навчання водінню вантажного автомобіля тільки після:

- проходження медичного огляду;

- проходження вступного інструктажу;

- періодичного (повторного) на робочому місці;

- навчання безпечним методам і прийомам праці і перевірку знань з
охорони праці;

- навчання і перевірку знань з правил дорожнього руху і безпеки руху;

- ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку;

- мають оформлену і завірену печаткою книжку водія;

- ознайомлення з даною інструкцією.

1.3. Першочергове навчання водінню здійснюється на спеціально виділеному закритому майданчику.

2. Вимоги безпеки перед початком заняття:

2.1. До початку навчання водінню учні (курсанти) повинні ознайомитися навчальним гаражем, навчальним автомобілем, автодромом чи закриті площадкою, основними вимогами техніки безпеки, протипожежними заходами гаражі, на автомобілі, отримати Інструктаж на робочому місці.

Разом з майстром виробничого навчання перевірити технічний стан автомобіля. Учні повинні дотримуватись дисципліни, точно виконувати вказівки майстра виробничого навчання, особливо за кермом.

2.2. Учням (курсантам) забороняється без майстра виробничого навчання:
а) займати місце в кабіні; б) запускати двигун; в) рушати з місця; г) знаходитись під автомобілем; д) піднімати його домкратом; є) знімати колеса; є) демонтувати і монтувати шини, накачувати їх; ж) обслуговувати акумулятору батарею; з) заправляти автомобіль паливом і водою; і) відкривати капот при працюючому двигуні.

3. Вимоги безпеки під час заняття:

3.1. Учням і курсантам забороняється під час навчання водінню залишатися за кермом без майстра виробничого навчання.

3.2. Зміна учня, курсанта проходить при виключеному двигуні на закритому майданчику МНВК, коли проведена техническая экспертиза.

3.3.Учням та курсантам забороняється сідати в кузов автомобіля, починати рух до повного і надійного закриття дверей, відкривати двері до повної зупинки автомобіля, їздити на підніжці чи інших виступах автомобіля.

3.4. Під час навчання майстер виробничого навчання не допускає в автомобіль осіб, які не мають відношення до учбового процесу.

3.7. Уважність і обережність, обачливість майстра виробничого навчання і учня повинні бути посилені:

  • в важких метеорологічних умовах ( під час сильного дощу, вітру, морозу, снігопаду на слизьких ділянках дороги і т. п. );
  • при поганій видимості в денний час, в місцях з обмеженою видимістю, із приходом темноти;
  • в небезпечних місцях перед якими встановлено попереджувальні знаки, особливо на різких поворотах, різких підйомах і спусках, мостах, під мостами в тунелях, при переїзді перехресть, площ, вулиць, залізничних переїздах і місць звуження дороги,
  • в умовах інтенсивного руху, в місцях скупчення людей на проїжджій частині, біля шкіл, дитячих закладів, при об’їзді, зустрічному роз’їзді в вузьких проїздах, при русі заднім ходом на початку руху, при зупинках і т. п.

3.8. Учень (курсант) повинен вміти правильно використовувати встановлену на
автомобілі світлову сигналізацію.

3.9. Учень (курсант) повинен знати про небезпечні наслідки:

- перевищення швидкості;

-виїзду на зустрічну смугу руху; різких поворотІв рульового колеса:

-різкого гальмування.

Вміти їх уникнути.

3.10. При русі автомобіля заднім ходом учень повинен спостерігати за дорогою через заднє вікно або через відкриті двері, опустивши бокове скло, тримаючи руку на пройомі вікна, а не на ручці в дверях.

3.11. Учень (курсант) під час кожної, навіть короткочасної зупинки повинен
керуватися вимогами розділу 15 Правил дорожнього руху.

4. Вимоги безпеки після закінчення заняття:

4.1. Заміна учня, закінчення заняття повинно проходити на автодромі або закритому майданчику.

4.2. Учневі дозволяється залишати своє робоче місце за кермом автомобіля тільки з дозволу майстра виробничого навчання.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях:

5.1. Учень при виявленні ситуації, яка може призвести до небезпечних
наслідків повинен примінити запобіжні заходи або повідомити майстра виробничого навчання.

5.2. Кожен учень (курсант) повинен знати правила пожежної безпеки, вміти користуватися пожежним інвентарем, знати де знаходяться первинні засоби пожежегасіння.

5.3. У разі виявлення пожежі або її ознак необхідно негайно повідомити майстра виробничого навчання.

5.4. Кожен учень повинен вміти надавати першу медичну допомогу потерпілим.

6. Відповідальність:

6.1. Особи, які порушили вимоги даної інструкції, несуть відповідальність згідно чинного законодавства.

 

Інструкція №2

з охорони праці для викладачів під час проведення теоретичних занять

1. Устаткування кабінету і встановлений в ньому порядок повинні виключати будь-яку можливість виникнення нещасних випадків, для чого не допускати захаращення проходів і нагромадження агрегатів.

2. Постійно підтримувати чистоту і порядок в кабінеті.

3. Використовувати тільки справні електричні прилади і обладнання.

4. Не залишати без нагляду включені електричні прилади і обладнання.

5. Не відкривати вікна, за винятком кватирок (під наглядом чергового).

6. На перервах залишати в кабінетах чергових, попередньо проінструктувавши їх про порядок провітрювання, прибирання та підтримання порядку в кабінеті.

7. На перервах категорично заборонено використовувати навчально-матеріальну базу кабінету без дозволу викладача (обертати частини діючих агрегатів та макетів, рухати їх, вмикати електричні прилади та обладнання, псувати їх і т.п.).

8. Використовувати всю навчально-матеріальну базу кабінету тільки в присутності викладача і під його керівництвом.

 

Інструкція №3

 з охорони праці перед початком практичних занять

Отримати завдання від керівника робіт.

Привести до ладу спецодяг, застібнути або обв’язати рукава, заправити одяг таким чином, щоб кінці його не розвіювались.

Уважно оглянути робоче місце, прибрати все, що заважає роботі.

Упевнитись у тому, що робоче місце достатньо освітлене, а світло не буде засліплювати очі.

Робочий інструмент та деталі розташувати в зручному та безпечному для користування порядку.

Упевнитись в тому, що робочий інструмент, пристосування, обладнання та засоби індивідуального захисту справні і відповідають вимогам охорони праці.

Ознайомитись з інструкцією з охорони праці на навчальному робочому місці.

 

Інструкція №4

з охорони праці під час роботи з акумуляторними батареями

В приміщенні, де виготовляють електроліт, забороняється:

- використовувати відкритий вогонь,

- виконувати роботи, що викликають появу електричної іскри, палити.

Для приготування електроліту необхідно:

- використовувати кислотостійку термостійку посуду (ебоніт, фаянс, термостійке скло); користуватися гумовим фартухом, рукавицями і захисними окулярами;

- кислоту лити тонким струменем у воду (категорично забороняється литии воду в кислоту).

При попаданні кислоти або електроліту на шкіру місце пошкодження необхідно промити 10% розчином харчової соди та струменем води.

Після завершення робіт з акумуляторними батареями вимити руки та обличчя водою з милом.

 

Інструкція №5

з охорони праці під час проведення шиномонтажних робіт

Шиномонтажні роботи виконуються за допомогою спеціальних лопаток, тільки в визначених для цього місцях, при суворому дотриманні правил техніки безпеки.

При демонтажу слід повністю випустити повітря із шини, вставити пряму лопатку і відтиснути борт шини вниз.

В зазор вставити пряму і зігнуту лопатку так, щоб кінець останньої, впирався в бортове кільце, а п’ятка в пряму лопатку.

Зміщуючи обидві лопатки по колу колеса, слід відтиснути борт шини. Потім вставити кінець прямої лопатки в проріз замкового кільця і вивести його із канавки, а зігнутою лопаткою підняти вгору. Зняти бортове кільце і зняти шину.

Монтаж проводять в зворотній послідовності.

Накачування шин здійснюють в спеціально загороджених місцях, а в дорожніх умовах шину необхідно покласти замковим кільцем вниз, що запобігає травмам при зриві замкового кільця.

 

Інструкція №6

з охорони праці під час занять в лабораторії з вивчення будови автомобілів

Лабораторія з будови автомобілів укомплектовується механізмами, агрегатами і приладами автомобільної техніки основних марок, що вивчаються з розрахунку забезпечення виконання передбачених робіт на кожному робочому місці.

Обладнання лабораторії і встановлений у ньому порядок повинні виключати будь-яку можливість травматизму та виникнення пожежі. З цією метою необхідно:

- не допускати захаращення проходів і нагромадження агрегатів на навчальних місцях;

- додержуватись чистоти і порядку в лабораторії; не використовувати відкритий вогонь; не палити;

- використовувати справні електричні прилади і слюсарний інструмент;

- не залишати без нагляду включені електричні прилади;

- перед початком занять керівнику занять проводити контрольний огляд обладнання лабораторії разом з майстром виробничого навчання і черговим групи;

- контролювати хід виконання практичних робіт на робочих навчальних місцях;

- не допускати розбирання агрегатів без команди керівника занять;

- під час зняття механізмів, деталей, що вимагають застосування значної фізичної сили, користуватись пристроями, що забезпечують безпечне виконання робіт;

- при використанні пристосувань, приладів та інструментів дотримуватись тих же правил, що і при технічному обслуговуванні автомобілів.

 

Інструкція №7

з охорони праці після проведення занять

Прибрати робоче місце. Інструмент, пристрої протерти та скласти на відведеному для них місці.

Перевірити надійність установлення автомобіля (агрегату) на підставках. Не залишати автомобіль, піднятий тільки домкратом.

Повідомити викладача або керівника робіт про всі порушення та недоліки, які були виявлені під час роботи. Зняти спецодяг, вимити руки та обличчя теплою водою з милом.

 

Інструкція №8

з охорони праці під час занять в лабораторії з вивчення будови автомобілів

У разі виникнення будь-якої аварійної ситуації безпосередньо на навчальному робочому місці, на сусідніх ділянках, при небезпеці для людей тощо слід негайно повідомити викладача або керівника роботи та взяти участь в усуненні виниклої несправності чи її локалізації, не порушуючи при цьому вимог охорони праці.

У випадку відключення електроенергії слід терміново вимкнути все електрообладнання, яке знаходиться в роботі, підключення його можна виконувати тільки після того, як напруга електромережі буде відповідати нормам.

При ураженні електричним струмом негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електроустановку від джерела живлення, а при неможливості відключення - відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал і викликати швидку медичну допомогу.

Якщо сталася пожежа повідомити викладача або керівника робіт і
приступити до гасіння наявними засобами пожежегасіння, виконувати всі їх вказівки щодо ліквідації небезпеки.

 

Інструкція №9

про дії персоналу під час нещасного випадку і травмування персоналу

Повідомити про нещасний випадок викладача;

звільнити потерпілого від дій травмуючого фактора;

визначити його стан, щоб вирішити, яка потребується допомога - у першу чергу - чи є загроза життю і чи є потреба негайного проведення штучного дихання й непрямого масажу серця,

при проведенні штучного дихання і закритого масажу серця не припиняти цих дій до появи самостійного дихання і серцевої діяльності у потерпілого до прибуття медичних фахівців; смерть потерпілого можуть встановити тільки вони;

залучити для цих дій осіб, що можуть знаходитись поблизу для спільного надання допомоги й виклику медичної допомоги;

при прибутті медичних фахівців надавати потрібну їм допомогу;

якщо потерпілий зможе самостійно йти до лікувально-профілактичного закладу або медпункт - супроводити його, бо в цей час його стан може раптово погіршитись; якщо це можливо, намагатися зберегти предмети й обставини, за яких скоївся нещасний випадок; при неможливості цього - запам’ятати суттєві факти і обставини;

при розслідуванні нещасного випадку за потребою повідомити про всі обставини його скоєння.

 

Інструкція №10

з охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт

Автомобіль, поставлений під навантаження (розвантаження), треба надійно загальмувати ручним гальмом з умиканням найнижчої передачі (навіть якщо уклон вантажно-розвантажувальної площадки малий) або заднього ходу.

Відкривати й закривати борти автомобіля (причепа) мають водночас не менш як дві людини, стоячи збоку від бортів.

Перш ніж відкривати борти, слід переконатися в тому, що вантаж розташовано безпечно.

Для виконання навантаження чи розвантаження з платформи чи естакади слід покласти місток, щоб перехід вантажників у кузов автомобіля був безпечний.

Під час виконання вантажних робіт водій зобов’язаний стежити за правильністю розміщення вантажу на автомобілі й причепі, забезпечувати правильне міцне ув’язування вантажу й закріплення бортів автомобіля та причепа.

Під час вантажно-розвантажувальних робіт забороняється оглядати й ремонтувати автомобіль.

Якщо вантажі завантажуються з бункера або за допомогою конвеєра, то автомобіль треба встановити так, щоб центр кузова розташовувався під центром отвору бункера або під кінцем стріли конвеєра.

Піднімальними кранами й екскаваторами вантаж слід подавати збоку або ззаду автомобіля (подавати вантаж через кабіну не дозволяється).

Коли сипкі вантажі навантажуються вручну, вантажники мають стояти збоку автомобіля; подавання автомобіля до місця завантажений заднім ходом й навантаження через задній борт не дозволяються.

Для очищення кузова автомобіля-самоскида слід використовувати лопати й скребки з довгими рукоятками. Вдаряти по днищу кузова, щоб очистити його, забороняється.

Поштучні вантажі, що підіймаються над бортами, треба ув’язувати канатами або мотузками, але не дротом чи сталевим тросом.

Перш ніж направляти автомобілі, вантажно-розвантажувальні механізми та робітників на місце виконання навантаження й розвантаження вантажів, адміністрація зобов’язана перевірити, чи відповідають умови роботи у відправників та одержувачів цих вантажів вимогам техніки безпеки.


Інструкція №11

з електро і пожежної безпеки

1. Електробезпека

Широке застосування електрики на транспорті створює потенціальну загрозу ураження електричним струмом у разі безпосереднього стикання з оголеним проводом замкненого електричного кола. Ураження можливе також через грунт, на якому лежать оголені проводи, й на відстані — через провідники високої напруги за механізмом вольтової дуги. Може бути уражена й та особа, яка надає допомогу, якщо торкатиметься потерпілого незахищеними руками.

Електричний струм уражує всі частини організму, спричинюючи механічні ушкодження, опіки, іонізацію тканин та інші патологічні зміни. Потерпілий, як правило, не може відірватися від проводу через сильне скорочення м’язів кінцівок. При цьому можливі додаткові травми (забите місце, опік тощо).

Щоб запобігти ураженню електричним струмом, використовують засоби колективного й індивідуального захисту, а також засоби додаткового захисту.

До засобів колективного захисту належать:

захисне вимикання аварійної мережі в цілому або її ділянки;

захисне заземлення, занурення електрообладнання;

застережні, заборонні, наказові, вказівні переносні щити;

ізолювальні прокладки, тимчасові переносні заземлення.

Спеціальні знаки безпеки, сигналізація, блокування:

До спеціальних засобів індивідуального захисту належать:

діелектричні рукавички, боти, галоїді, килимки, ізолювальні підставки;

переносні безпечні світильники напругою 12…48 В, знижувальні
трансформатори напругою 220/12 або 220/42 В, захисне заземлен.

До засобів додаткового захисту належать:

діелектричні доріжки;

захисні окуляри;

спеціальні рукавички з важко займистої тканини;

захисні пристрої тощо.

Крім того, на працюючих накопичуються заряди статичної електрики, особливо в разі користування одягом із штучного волокна, вовни, взуттям із підошвами, що не проводять електричного струму, а також під час виконання ручних робіт із речовинами діелектриками й шліфувальною шкуркою.

Найпростіший і найнадійніший спосіб захисту від статичної електрики — заземлення технологічного обладнання, трубопроводів тощо. Необхідно передбачати також струмопровідні підлоги, антистатичні рукавички.

Перед початком роботи з ручним електроінструментом слід пересвідчитися в тому, що він справний і є захисне заземлення.

Для роботи з інструментом під напругою 127…220 В треба надіти захисні окуляри, гумові рукавиці, галоші й користуватися гумовим килимком або сухим дерев’яним стелажем.

Залишаючи робоче місце навіть ненадовго, слід вимкнути електроінструмент.

У разі виявлення будь-якої несправності електроінструменту, заземлю вального пристрою або штепсельної розетки треба негайно припинити роботу.

У приміщеннях без підвищеної й особливої небезпеки використовуються світильники напругою 42 В. У приміщеннях з особливою й підвищеною небезпекою, в тісноті, в незручному положенні працюючого застосовуються переносні світильники місцевого освітлення напругою 12 В.

2. Пожежна безпека

Пожежі на авто підприємствах можуть виникнути з таких причин:

  • порушення правил використання відкритого вогню, електричної енергії;
  • виконання зварювальних робіт у приміщеннях і на територіях,
    захаращених пальними матеріалами;
  • використання не підготовленої техніки в пожежонебезпечних місцях;
  • експлуатація несправних систем опалення, електродвигунів,
    електронагрівальних приладів;
  • порушення норм зберігання пожежонебезпечних несумісних матеріалів,
    вибухонебезпечних речовин.

До організаційних протипожежних заходів належать:

  • розроблення правил та інструкцій з протипожежної безпеки;
  • організація вивчення цих правил та інструкцій;
  • визначення терміну, місця й порядку проведення протипожежного
    інструктажу;
  • організація належного протипожежного нагляду за об’єктами

За здійснення всіх протипожежних заходів на АТП відповідає особа з числа керівного складу.

Кожне авто підприємство повинне мати первинні засоби пожежогасіння, до яких належать:

  • внутрішні крани з пожежними рукавами й стволами;
  • вогнегасники пінні, вуглекислотні, порошкові; Ф ящики й бочки з піском,
    водою;
  • покривала азбестові, повстяно-азбестові, брезентові;
  • ручний пожежний інструмент (гаки, ломи, сокири, пожежні відра тощо).

Правила застосування пожежного інструменту й вогнегасників вивчають
на вступному та наступних (на робочому місці) інструктажах.

Усі проходи, проїзди й територію не можна захаращувати. Кількість автомобілів на стоянці має не перевищувати допустимої.

На території стоянки автомобілів забороняється: виконувати будь-які роботи із застосуванням відкритого вогню; заряджати акумуляторні батареї; палити; зберігати використаний обдирний матеріал.

Розлите паливо або оливу треба негайно прибрати.

Водій повинен стежити за справністю електрообладнання й пересвідчуватися, що не підтікає паливо.

У разі спалахування автомобіля треба негайно видалити його із зони стоянки й вжити заходів для гасіння пожежі.

Якщо виникла пожежа, слід викликати пожежну команду.

 

Інструкція №12

з охорони праці під час технічного обслуговування й ремонту автомобілів

Технічне обслуговування й ремонт автомобілів виконують у призначених для цього місцях (на постах). На робочих місцях мають забезпечуватися безпечні умови для проведення робіт; обладнання, інструмент та прилади мають відповідати характеру виконуваної роботи й унеможливлювати травматизм.

У разі примусового переміщання автомобілів з поста на пост потокової лінії передбачають світлову або звукову сигналізацію. Після сигналу про початок пересування конвеєра робітники повинні покинути робочі місця, вийти з оглядової ями й відійти від конвеєра. Для екстренного зупинення конвеєра на кожному посту є кнопки «Стоп».

Електричне обладнання діагностичного стенда з біговими барабанами (пульт керування, апаратні шафи, блоки барабанів тощо) має бути надійно заземлене.

Наприкінці зміни слід вимкнути рубильник стенда, закрити крани паливних баків, перекрити вентиль подачі стисненого повітря.

Під час роботи під перекинутою кабіною автомобіля положення обмежувача треба зафіксувати защіпкою, в разі опускання кабіни— надійно закрити запірний механізм і правильно встановити запобіжний крюк у пазу опорної балки.

Пуск двигуна треба здійснювати стартером, як виняток — пусковою рукояткою. Аби уникнути травмування кисті, рукоятку слід брати так, щоб всі пальці правої руки розташовувалися по один бік ручки. Повертати колінчастий вал треба тільки знизу вгору, довкола — забороняється.

Пускати газовий двигун, якщо є витікання газу, не допускається.

Регулювальні роботи з двигуном, що працює, слід виконувати на спеціальному посту з місцевою вентиляцією для видаляння відпрацьованих газів.

Забороняється підтягувати деталі газобалонного обладнання автомобіля й виконувати інший ремонт, якщо у вузлах і трубопроводах є газ під тиском.

У приміщеннях для ТО й ремонту автомобілів забороняється залишати порожню тару з паливом та мастильними матеріалами. Розлите паливо або оливу слід негайно прибрати, використовуючи пісок чи тирсу. Після завершення роботи всі використані ганчірки слід скласти у спеціальну тару.

Технічне обслуговування й ремонт приладів системи живлення, знятих з автомобіля, виконують у цеху (на дільниці).

Біля ванни для миття деталей системи живлення, біля верстаків для розбирання-складання, перевірки й регулювання приладів, а також біля токарного верстата мають бути вентиляційні відсмоктування.

Роботи, пов’язані із зачищанням деталей перед паянням та лудінням, виконують на робочих місцях, обладнаних місцевою вентиляцією. Паливні баки й тару з-під пальних сумішей перед ремонтом треба промити гарячою водою, пропарити гострою парою, промити каустичною содою та просушити гарячим повітрям. Перед паянням і заварюванням слід відкрити пробки.

Займання треба гасити за допомогою вогнегасників, піском або струменем розпиленої води. Балони з газом слід поливати холодною водою, щоб запобігти підвищенню тиску в них.

Роботи з акумуляторними батареями треба виконувати в ізольованих приміщеннях із дотриманням вимог безпеки, викладених нижче:

Усі особи, які причетні до роботи з акумуляторними батареями, повинні пройти спеціальний інструктаж з техніки безпеки.

Уразі потрапляння електроліту або кислоти на шкіру необхідно негайно змити їх водою, 10 %-м розчином соди чи нашатирного спирту.

Закінчивши роботу з акумуляторами, перед уживанням їжі треба прополоскати рот і старанно вимити руки гарячою водою з милом. Заходити в їдальню в спецодязі забороняється. Щоденно вранці, після завершення роботи та ввечері необхідно чистити зуби.

На робочих місцях мають бути аптечки з йодом, ватою, марлею та 10 %-м розчинами соди й нашатирного спирту.

Питну воду слід зберігати у шафі в закритій місткості.

У робочих приміщеннях забороняється палити, а також: зберігати продукти харчування.

Після закінчення кожної зміни треба робити вологе прибирання підлог, столів, верстаків та інструментів.

При акумуляторному цеху мають бути обладнані роздягальня та вмивальня з шафами для зберігання домашнього одягу й окремо — спецодягу.

Забороняється транспортувати акумуляторні батареї вручну (незалежно від кількості їх).

В акумуляторних та зарядних приміщеннях мають бути вікна, що відчиняються.

Підлога робочого приміщення (акумуляторного цеху), де ремонтуються акумулятори, має бути цегляною або бетонною, неслизькою й без вибоїн.

Покриття стелажів, стін і підлоги має бути кислототривким, а поверхня стін, крім того, — гладенькою по висоті не менше ніж 1,75 м.

Поверхня робочих столів, на яких розбирають і складають акумуляторні батареї, має бути рівною, без щілин і тріщин, а покриття— стійким проти сірчаної кислоти.

Свинцевий порошок, глет і сурик для акумуляторних майстерень треба доставляти в металевій, герметично закритій тарі й зберігати в окремому приміщенні.

Непридатні пластини, свинець та його відходи треба зберігати в окремому ящику, що закривається.

В акумуляторному цеху обов’язково має бути водопровід, щоб у разі потрапляння кислоти на шкіру робітника, її можна було б змити.

Електропроводка в акумуляторній майстерні має бути герметичною й виконуватися в металевих трубах, покритих асфальтовим лаком. Освітлення акумуляторного цеху й зарядного приміщення, а також зарядна установка мають бути вибухобезпечного виконання.

В зарядному приміщенні не можна встановлювати генератори й відкриті електродвигуни. Воно має бути обладнане припливно-витяжною вентиляцією для видаляння шкідливих газів, що виділяються під час заряджання акумуляторів. У приміщенні категорично забороняється палити й користуватися відкритим вогнем, оскільки водень, який виділяється під час заряджання акумуляторів, сполучаючися з киснем повітря, утворює гримучий газ, що легко вибухає.

Тріщини в мастиці акумуляторних баків треба згладжувати металевим предметом. Не допускається розплавляти мастику на діючій батареї полум’ям паяльної лампи, оскільки гази, що містяться в акумуляторі, можуть вибухнути.

Електроліт слід приготовляти вливанням тонкої струминки кислоти в дистильовану воду. Не можна вливати воду в сірчану кислоту, оскільки розчинення кислоти у воді супроводжується розбризкуванням, що може спричинити тяжкі опіки. Забороняється приготовляти електроліт у скляній нетермостійкій посудині, оскільки вона може луснути від теплоти, яка виділяється в процесі розчинення сірчаної кислоти. Зберігати кислоту й електроліт допускається тільки в спеціально відведеному приміщенні, підлога та стіни якого мають кислототривке покриття.

У приміщенні для заряджання акумуляторних батарей не можна виконувати інші роботи (розбирання, складання, ремонт). Температура в цьому приміщенні має бути не нижчою ніж +10 °С.

У зарядному приміщенні мають бути вмивальники, бочки з 10 %-м розчином питної соди, а також протипожежні засоби (вогнегасники, вода, пісок, лопати тощо).

Одночасне заряджання понад десяти акумуляторних батарей має відбуватися в ізольованих приміщеннях зі стелажами.

Одночасне заряджання менше ніж десяти акумуляторних батарей можна виконувати в приміщеннях ремонтних цехів, але акумуляторні батареї обов’язково треба встановлювати у витяжній шафі. Будова шаф має внеможливлювати просочування водню в приміщення.

Під час заряджання акумуляторних батарей не можна користуватися навантажувальною вилкою.

З’єднувати акумуляторні батареї, що заряджаються, треба за допомогою освинцьованих затискачів, які щільно прилягають і виключають можливість іскріння. Забороняється з’єднувати акумуляторні батареї дротом. Зварювальні, бляшано-кузовні, фарбувальні роботи слід виконувати в окремих ізольованих приміщеннях, обладнаних припливно-витяжною вентиляцією.

Демонтаж і монтаж шин автомобілів слід здійснювати на спеціально відведених місцях (постах). Перед демонтажем шини потрібно випустити повітря з камери. Під час накачування необхідно стежити за показами манометра, не допускаючи підвищення тиску повітря в шині понад установлену норму.

Миття автомобілів, агрегатів і деталей здійснюють на мийній дільниці, підлога якої має вологостійке покриття та уклон для стікання рідини. Дільницю обладнують припливно-витяжною вентиляцією, а мийні ванни — витяжними зонтами. Перед приготуванням і використанням мийних розчинів слід надягти гумові фартух, чоботи, рукавички, а також захисні окуляри.

 

Категорія: Охорона праці | Додав: Andriy
Переглядів: 2497 | Завантажень: 103 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Новини
ДОДАТИ НОВИНУ
Нові надходження
Блог
Форум
Районний МК
Презентація МНВК
Методичний блок
«Учительський журнал (профтехосвіта)»
«Методичний портал (професійна освіта)»
«Методичний портал-2 (професійна освіта)»
«Навчально-методичні матеріали Новоселицького МНВК»
Відеопрезентація
Публічний блок

Закон України "Про доступ до публічної інформації"

Публічні документи

Порядок оскарження

Перелік відомостей, що становить службову інформацію

Рейтинг матеріалів
Рейтинг сайтів
Категорії сайтів
Copyright Virtos © 2017     Розробка та технічна підтримка сайту: Шкварчук А.І. Молдован О.Є.Конструктор сайтів - uCoz