Середа, 2017-09-20, 9:53 PM
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню
Категорії розділу
Новини Новоселицького МНВК [9]
Новини освіти та МНВК України [3]
Каталоги
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 178
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Афоризми
Корисні посилання
Міні-чат
200
Свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини
Головна » 2014 » Травень » 20 » На уроці практичного водіння
10:53 AM
На уроці практичного водіння

В Новоселицькому міжшкільному навчально-виробничому комбінаті 7 травня 2014 року був проведений відкритий урок практичного водіння з професії "Водій АТЗ катеогорії С1". Тема 2.16. Подолання "бугра" із зупинкою та рушанням з місця на підйомі та спуску. Провів - майстер виробничого навчання Олар Георгій Васильович. Після - проведено ретельний аналіз даного уроку.

Представляємо Вам план-конспект уроку практичного водіння "Подолання "бугра" із зупинкою та рушанням з місця", а також відео-ролик.    

 

 

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора з НВР

_________   А.І. Шкварчук

«____» ____________ 2014 р.

 

План уроку № 2.16

Загальна тема: Водіння на маневреному майданчику

Тема уроку: Подолання «бугра», із зупинкою та рушанням з місця на підйомі та спуску

Мета уроку:

  • Навчальна: навчитись долати «бугор» із зупинкою та рушанням з місця на підйомі та спуску.
  • Розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, пізнавальну діяльність, забезпечити наслідкові зв’язки між теорією та практикою.
  • Виховна: виробити в учня навики організованості, відповідальності, дисциплінованості, добиватися використання отриманих теоретичних знань для виконання практичних задач; викликати зацікавленість і творче ставлення до професії водія.

Час проведення уроку: 45 хв.

Методи і прийоми навчання: бесіда, усне опитування, інструктажі, показ правильних дій, виконання дій.

Міжпредметні зв’язки: виробниче навчання, будова автомобіля, правила дорожнього руху, основи безпеки руху, охорона праці.

Дидактичне забезпечення: Підручник «Правила дорожнього руху», «Основи безпеки руху», інструкційні картки.

Тип уроку: комбінований.

Місце проведення: маневровий майданчик.

Технічні засоби: навчальний автомобіль ГАЗ-52.

Хід уроку.

І. Вступна частина

Організаційний момент (3 хв). Привітання. Перевірка готовності учня до уроку: доповідь учня про прибуття на заняття; огляд одягу учня; звірка по індивідуальній книзі обліку практичних занять номеру вправи; запитування в учня, які в нього виникли запитання по підготовці до заняття.

Запитання від учня: Які дії треба виконати, щоб переправити автомобіль через брід? (Прикрити целофаном проривник-розподільник (тромблер), зняти зі шківа ремінь вентилятора)

Вступний інструктаж (5 хв).

  1. Оголошення теми, мети уроку та мотивація навчальної діяльності.
  2. Повторення теоретичного матеріалу:
    1. Як виконується рух заднім ходом?
    2. Що таке перешкода? (Яма, дерево, стовп, камінь, брід)
    3. Як подолати яму? (Пригальмувати перед нею, щоб не було удару на підвіску автомобіля).
    4. Як подолати горбик? (Безпосередньо при подоланні пагорба, надати більше обертів двигуна).
    5. Як подолати заболочену ділянку дороги? (Долати перешкоду з розгоном).
    6. Який порядок подолання звужених ділянок дороги? (Перевагу має той, у кого вільна смуга. Пункт 28 ПДР).
    7. Який порядок дій водія, якщо дорога позначена знаком «Крутий спуск» або «Крутий підйом»? (Користується перевагою той, хто прямує на підйом).

ІІ. Основна частина (10хв).

1. Інструктаж з техніки безпеки:

- строго дотримуватися дисципліни, точно виконувати вказівки інструктора;

- не перевищувати встановлену швидкість руху;

- не допускати різких, раптових поворотів;

- при поганому самопочутті зупинити автомобіль і повідомити про це інструктору.

2. Порядок проведення контрольного огляду автомобіля перед виходом.

3. Підготовка до виконання вправ:

- слідкувати за операціями посадки учня на робоче місце.

- регулювати дзеркала заднього виду та сидіння;

- перевірити, щоб важіль механічної коробки передач знаходився в нейтральному положенні;

- пристебнути паси безпеки.

Поточний інструктаж (20 хв).

  1. Майстер виробничого навчання пояснює порядок здійснення рушання на підйомі з допомогою ручного гальма (вправа1).

Після зупинки на підйомі водій затягує ручні гальма. Для рушання з місця водій натискає на щеплення, вмикає першу передачу, трохи додає обертів двигуна і починає відпускати щеплення. Коли двигун зменшить оберти, тоді треба відпустити ручні гальма. Потім трохи додати оберти двигуна і плавно відпускати педаль щеплення.

  1. Майстер пояснює дії зупинки і рушання автомобіля на спуску (вправа2).
  2. Майстер сідає за кермо автомобіля і показує елементи вправ.
  3. Учень намагається в уяві відтворити вправи, пояснює порядок виконання дій, повторюючи кілька разів.
  4. Учень виконує вправи самостійно під контролем майстра виробничого навчання.
  5. Додатково. Майстер моделює ситуацію, в якій відмовляють ручні гальма при рушанні автомобіля на підйомі. Пояснює негайні дії, які треба виконати при рушанні на підйомі без використання ручних центрального (ручного гальма).

 

ІІІ. Заключна частина (7 хв):

1. Запитання до учня щодо уроку:

  1. Як виконується рушання автомобіля з місця на підйом?
  2. Що робити, щоб автомобіль не покотився назад при рушанні автомобіля на підйомі? (Трошки більше відпустити педаль щеплення)
  3. Що робити, щоб двигун не заглох при рушанні на підйом? (Трохи збільшити оберти двигуна і притримати педаль щеплення).
  4. Що робити, щоб автомобіль плавно рушив з місця при рушанні на підйом без ривків? (При рушанні не різко, а плавно відпускати педаль щеплення).
  5. Як виконується зупинка на спуску?

2. Підсумок уроку та домашнє завдання:

  1. підсумок виконання учнем вправ, аналіз  позитивних дій учня та допущених помилок, їх причини, наслідки і шляхи попередження;
  2. ступінь досягнення поставленої мети на уроці;
  3. оголошення і мотивація оцінки учня;
  4. домашнє завдання: повторити правила дорожнього руху для підготовки до наступного заняття по водінню та проаналізувати помилки допущенні на уроці.

 

Майстер виробничого навчання  __________ Г.В. Олар

 

 

Використана література:

  1. Правила дорожнього руху України: відповідає офіційному тексту. – К.: Літера ЛТД, 2013.-64с.:іл.
  2. Коноплянко В.И. Основы безопасности дорожного движения. – М.:ДОСААФ, 1978. – 128 с.ил.
  3. Іващенко М.В. Практичне навчання водінню автотранспортних засобів.- Деснянська правда, 2014.
  4. Інтернет ресурси.

 

 

Додаток № 1

ІНСРУКІЙНА КАРТА

по огляду автомобіля перед виходом з парку

Призначення огляду: переконатися в готовності до виконання завдання.

Час: 5-10 хв.

Місце проведення: стоянка автомобіля.

Учень першої зміни до початку занять виконує контрольний огляд під керівництвом майстра.

Обсяг і послідовність виконання огляду:

1. Оглянути автомобіль зовні. Видалити пил, бруд (сніг).

2. Перевірити:

Рівень бензину в баку, масла в картері двигуна і охолоджуючої рідини в радіаторі;

Відсутність підтікання палива, масла, охолоджувальної рідини;

Роботу приладів освітлення і світлової сигналізації, звукового сигналу;

Величину люфту рульового колеса, кріплення і шплінтовку тяг рульового управління і гальм;

Кріплення дзеркал заднього виду, заднього ліхтаря, номерного знака;

Тиску повітря в шинах, наявність і затягування гайок кріплення коліс;

Комплектність, стан і укладку інструменту водія, шанцевого інструменту та іншого табельного майна.

3. Запустити і прогріти двигун до температури 70-80°С, прослухати його роботу на різних режимах. Перевірити свідчення контрольно- вимірювальних приладів і роботу склоочисників.

4. Перевірити роботу зчеплення, коробки передач, плавність і одночасність дій гальм на ходу автомобіля.

Про виконання робіт та стан автомобіля доповісти майстру.

 

Додаток № 2

ІНСРУКІЙНА КАРТА

по контрольному огляду автомобіля в дорозі

Призначення огляду: перевірка стану автомобіля (за наявності причепа),  укладання і кріплення вантажу, що перевозиться.

Час: 5- 10 хв.

Місце проведення: на зупинках і привалах.

Виконує учень першої зміни під керівництвом майстра в ході обробки вправ.

Обсяг робіт і послідовність виконання огляду:

1. Відразу після зупинки автомобіля перевірити на дотик: ступінь нагріву ступиць коліс і гальмівних барабанів, картерів коробки передач і роздавальної коробки, редукторів ведучих мостів проміжної опори карданного вала. Нагрів вважається нормальним, якщо він не викликає відчуття опіку долоні.

2. Очистити від бруду (снігу) номерні знаки, скла заднього ліхтаря, фари з підфарниками, вітрове скло та скло дверей кабіни.

3. Перевірити, чи немає підтікання палива, масла, охолоджувальної амортизаційної і гальмівної рідин.

4. Перевірити рівень масла в картері двигуна і охолоджуючої рідини в радіаторі і при необхідності дозаправити.

5. Перевірити затягування гайок кріплення коліс, стан ресор, тяг рульового управління, величину тиску повітря в шинах.

6. Переконатися в справності стоп-сигналу і заднього ліхтаря .

7. Перевірити справність тягово-зчіпного приладу і стану ходової частини причепа, укладання і кріплення вантажу на автомобілі та причепі.

Несправності, виявлені контрольним оглядом, усунути.

 

Додаток №3

Рекомендації майстру виробничого навчання в процесі виправлення помилок та недоліків в роботі учнів

 

  1. Намагатися     рідше     робити     зауваження.     Уникати     частих "відчитувань", які нервують учня, підривають його впевненість в собі та більш перешкоджають, ніж допомагають майстру.
  2. Перш ніж критикувати за помилку, постаратися відшукати в роботі учня будь-що позитивне, вдале.
  3. При  першій  нагоді  надати  учневі   можливість самому  виправити помилку.
  4. Якщо    помилка   допущена    внаслідок    недостатніх    вмінь    або недостатнього розуміння, не виносити її на обговорення колективу. Це деморалізує учня.
  5. Зауваження щодо якості роботи робити в тактовій формі. Щонайгірше в таких випадках діє грубий окрик. Грубість - вивіска неосвіченості. Треба пам'ятати: зміст зауваження адресований розуму учня, але проходить він через серце.
  6. Похвала - невід'ємна частина роботи майстра. Вона окрилює учня. Будь-який, навіть незначний, але добутий з певними зусиллями успіх, гідний похвали. Особливо корисно похвалити учня в кінці дня. Тоді  він  йде додому з почуттям успішно виконаного обов'язку та свідомістю, що майстер допоміг йому в роботі.
  7. Виправлення   помилки   повинно   мати   форму   не   покарання,   а звичайного завдання, яке учень повинен виконати, щоб успішно оволодіти професією.

 

 

 

 

Категорія: Новини Новоселицького МНВК | Переглядів: 2604 | Додав: Andriy | Теги: майстер виробничого навчання, водій, прави, вантажний автомобіль, урок практичного водіння | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Новини
ДОДАТИ НОВИНУ
Нові надходження
Блог
Форум
Районний МК
Презентація МНВК
Методичний блок
«Учительський журнал (профтехосвіта)»
«Методичний портал (професійна освіта)»
«Методичний портал-2 (професійна освіта)»
«Навчально-методичні матеріали Новоселицького МНВК»
Відеопрезентація
Публічний блок

Закон України "Про доступ до публічної інформації"

Публічні документи

Порядок оскарження

Перелік відомостей, що становить службову інформацію

Рейтинг матеріалів
Рейтинг сайтів
Категорії сайтів
Архів записів
Copyright Virtos © 2017     Розробка та технічна підтримка сайту: Шкварчук А.І. Молдован О.Є.Конструктор сайтів - uCoz